З 01 серпня 2016 року для всіх замовників в Україні, набув чинності Закону України “Про публічні державні закупівлі”.

У зв’язку із набуттям його чинності, втратили свою дію:

Закон України “Про особливості здійснення закупівель в окремих сферах господарської діяльності” (Відомості Верховної Ради України, 2013 р., № 17, ст. 148, № 41, ст. 551; 2014 р., № 22, ст. 781, № 24, ст. 883; 2015 р., № 46, ст. 414)

Закон України “Про здійснення державних закупівель” (Відомості Верховної Ради України, 2014 р., № 24, ст. 883 із наступними змінами).

Тепер,  державні закупівлі  здійснюються публічно через авторизований електронний майданчик “Prozorro”, для:

  • до замовників, за умови, що вартість предмета закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) дорівнює або перевищує 200 тисяч гривень, а робіт – 1,5 мільйона гривень;
  • до замовників, які здійснюють діяльність в окремих сферах господарювання, за умови, що вартість предмета закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) дорівнює або перевищує 1 мільйон гривень, а робіт – 5 мільйонів гривень.

Навчитися працювати із автоматизованою платформою по публічним державним закупівлям, ви зможете на сайті: http://infobox.prozorro.org/


Бажаєте стати суб’єктом підприємницької діяльності? Не знаєте, як? Отримайте покрокову інструкцію прямо зараз: “Реєстрація фізичної особи – підприємця: покрокова інструкція! “


А в даній статті, ми розглянемо саме процедуру оскарження в органі оскарження рішення, дії чи бездіяльності замовника, при порушенні останнім вимог та порядку проведення публічних закупівель.

Процедура оскарження рішення замовника по публічним державним закупівлям (надалі – скорочено – ДЗ) визначена ст. 18 Закону України «Про публічні державні закупівлі».

Для початку визначимося із сторонами, які є учасниками процедури оскарження рішень замовника по ДЗ.

Хто може подати скаргу: згідно п.п. 27 статті 1 ЗУ «Про публічні державні закупівлі», такою особою є суб’єкт оскарження в органі оскарження.

Таким чином, суб’єкт оскарження в органі оскарження (далі – суб’єкт оскарження) – фізична чи юридична особа, яка звернулася до органу оскарження з метою захисту своїх прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи.

 Органом оскарження, згідно п.п. 14 статті 1 ЗУ «Про публічні державні закупівлі», є Антимонопольний комітет України.

Підвідомчість розгляду скарг органом оскарження. Органом оскарження, згідно п.п. 2 статті 18 ЗУ «Про публічні державні закупівлі», розглядаються:

  • Скарги, що стосуються тендерної документації та/або прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, що відбулися до закінчення строку, установленого для подання тендерних пропозицій, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення торгів, але не пізніше ніж за чотири дні до дати, установленої для подання тендерних пропозицій.
  • Скарги, що стосуються прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки пропозицій учасників, подаються протягом 10 днів з дня оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір, але до дня укладення договору про закупівлю.
  • Скарги, що стосуються прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, які відбулися після розгляду тендерних пропозицій на відповідність технічним вимогам, визначеним у тендерній документації, та визначення відповідності учасників кваліфікаційним критеріям, подаються протягом п’яти днів з дня оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу протоколу розгляду тендерних пропозицій.

Не підлягають оскарженню:

  • Якщо до тендерної документації замовником вносилися зміни після закінчення строку, встановленого для подання тендерних пропозицій в оголошенні про їх проведення, не підлягають оскарженню положення тендерної документації, до яких зміни не вносилися.
  • Якщо до органу оскарження було подано скаргу (скарги) щодо оскарження положень тендерної документації, за результатами якої (яких) органом оскарження було прийнято одне чи кілька рішень по суті, після закінчення строку, встановленого для подання тендерних пропозицій в оголошенні про їх проведення, не підлягають оскарженню ті положення тендерної документації, щодо яких скаргу (скарги) до закінчення цього строку суб’єктами не було подано.

Після закінчення строку, встановленого для подання тендерних пропозицій в оголошенні про їх проведення, скарги можуть подаватися лише щодо змін до тендерної документації, внесених замовником.

У разі порушення строків, визначених в абзацах першому – третьому частини 2 статті 18 ЗУ «Про публічні державні закупівлі», скарги автоматично не приймаються системою електронних закупівель.

!Скарги щодо укладених договорів про закупівлю розглядаються в судовому порядку.! Такі скарги подаються та розглядаються судом в порядку позовного провадження, і визначаються відповідним процесуальним кодексом.


Як подати позов, читайте у статті на блозі: “Як подати позов до суду?”

або отримайте юридичну консультацію юриста через форму запиту “задати запитання юристу” або шляхом звернення за контактами. Перелік юридичних послуг вказано у розділі “Юридичні послуги”.


Продовження читайте на сторінці 2…