%d0%b7%d0%bc%d1%96%d0%bd%d0%b8-%d1%80%d0%b5%d0%b5%d1%81%d1%82%d1%80Об’єднання співвласників багатоквартирного будинку (надалі -ОСББ), згідно положення абзацу 7 статті 4 Закону України «Про об’єднання співвласників багатоквартирного будинку» – є неприбутковою організацією.

Відтак, для підтвердження та збереження свого статусу неприбутковості, всі неприбуткові організації, в тому числі і Об’єднання співвласників багатоквартирного будинку, починаючи із 13 липня 2016 року, в день коли Кабінет Міністрів України затвердив Постановою №440, Порядок ведення Реєстру неприбуткових установ та організацій, включення неприбуткових підприємств, установ та організацій до Реєстру та виключення з Реєстру, повинні  привести до 1 липня 2017 р.* свої установчі документи у відповідність з вимогами, встановленими пунктом 133.4 статті 133 Податкового кодексу України, та у цей самий строк подати копії таких документів контролюючому органу.

*ЗМІНИ: 20 грудня 2016 року Верховна рада Україна прийняла Закон України №5368 “Про внесення змін до Податкового кодексу України (щодо покращення інвестиційного клімату в Україні)”, який було підписано Президентом України 27 грудня 2017 р. Згідно цього Закону термін внесення змін до статутних документів неприбуткових організацій відтерміновано до 01 липня 2017 р.

Неприбуткові організації, які до 1 липня 2017 р. не привели свої установчі документи у відповідність з вимогами, встановленими пунктом 133.4 статті 133 Податкового кодексу України, та не надали копії таких документів контролюючому органу, виключаються після 1 липня 2017 р. контролюючим органом з Реєстру неприбуткових установ та організацій.

Згідно п.п. 133.4.3. У разі недотримання неприбутковою організацією вимог, визначених цим пунктом, така неприбуткова організація зобов’язана подати у термін, визначений для місячного податкового (звітного) періоду, звіт про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації за період з початку року по останній день місяця, в якому вчинено таке порушення, та зазначити суму самостійно нарахованого податкового зобов’язання з податку на прибуток.   

В той же, час в пункті 3 статті 13 Закону України «Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку», який набрав чинності 01 липня 2015 року,  зазначено: «Установити, що статути об’єднань співвласників багатоквартирного будинку, затверджені до набрання чинності цим Законом, діють у частині, що не суперечить цьому Закону.»

                Що ж робити Голові Правління ОСББ, враховуючи прийняті зміни в законодавстві?

Алгоритм дій є наступним:

  1. Підготувати Статут ОСББ в новій редакції, з урахуванням наступних нормативних документів:
  • типового статуту ОСББ, який було викладено в новій редакції відповідно до вимог Закону України №417 «Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку», який набрав чинності 1 липня 2015 року та Закону України №2688 «Про об’єднання співвласників багатоквартирного будинку»;
  1. Провести загальні збори в установленому порядку, визначеному чинним Статутом вашого ОСББ та законодавства, що регулює діяльність ОСББ.
  2. Затвердити прийняті рішення у протоколі загальних зборів, шляхом викладення його у письмовій формі.
  3. Посвідчити справжність підпису на Статуті та  Протоколі загальних зборів співвласників, шляхом нотаріального посвідчення. Із вартістю нотаріальних, та інших послуг Ви зможете ознайомитися в розділі “Правова підтримка ОСББ”.
  4. Зареєструвати зміни в органах державної реєстрації:

Для державної реєстрації необхідно подати наступний пакет документів:

  • Заяву встановленої форми, за зразком;
  • Статут в 2 екземплярах, один залишається у реєстратора, другий залишається для ОСББ (Увага: реєстратор відміток не ставить на Статуті);
  • Протокол в 1 екземплярі;
  • Виписка з реєстру на Голову Правління чи іншу уповноважену особу, яка зазначена у виписці або довіреність на представника уповноваженого здійснювати дії пов’язані із державною реєстрацією змін до статутних документів ОСББ;
  • Квитанції про сплату адміністративного збору не потрібно, якщо такі зміни, згідно п. 1 статті 36 ЗУ «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань» (із змінами внесеними Законом № 1666-VIII від 06.10.2016, ВВР, 2016, № 47, ст.800) до відомостей про юридичну особу, фізичну особу – підприємця та громадське формування, що не має статусу юридичної особи, у тому числі змін до установчих документів, пов’язані з приведенням їх у відповідність із законами України у строк, визначений цими законами.
  • Для гарантованого та швидкого внесення вказаних документів до реєстру, їх можна сканувати у форматі «tif.” і мати при собі на флешці в момент подачі документів на державну реєстрацію.
  1. Подати заяву до державної податкової інспекції ГУ ДФС, заява РН-1 2016 за зразком, разом із копією опису, який видав реєстратор, копією статуту в новій редакції, довіреності на представника.

За результатами розгляду реєстраційної заяви та документів, що додаються до неї, протягом 14 календарних днів з дня їх отримання контролюючим органом приймається рішення про:

  • включення, повторне включення, відмову у включенні неприбуткової організації до Реєстру;
  • виключення неприбуткової організації з Реєстру;
  • зміну ознаки неприбутковості.

Контролюючий орган відмовляє неприбутковій організації у включенні до Реєстру в разі:

  • подання неприбутковою організацією неповного пакета документів, визначених пунктом 6 цього Порядку;
  • невідповідності неприбуткової організації вимогам, встановленим пунктом 7 цього Порядку.

Відповідне рішення за формою згідно з додатком 2 Постанови №440, готується у двох примірниках, один з яких надається неприбутковій організації, а другий залишається в контролюючому органі.

для замовлення консультації заповніть реєстраційну форму:
або телефонуйте за номером:

+38 067 501 66 15, +38 093 254 27 88

Юридична консультація надається по Skype: skypanther4

Для отримання детальної інформації перейдіть в розділ “Правова підтримка ОСББ”

 

Читайте останні публікації на актуальні теми:

“Реєстрація фізичної особи-підприємця: покрокова інструкція”

“10 причин провалу бізнесу”

“Видавнича справа: як стати видавцем в Україні”

“Анонс: вже 01 липня 2016 року – податок на нерухомість по всій Україні!”

“Як подати позов до суду?”

“Вулицю на якій Ви проживаєте, перейменували. Як бути?”

 

Сохранить

Сохранить

Сохранить

Сохранить

Сохранить

Сохранить

Сохранить

Сохранить

Сохранить

Сохранить

Сохранить

Сохранить

Сохранить

Leave a Comment